* Zarejestruj  * FAQ    * Szukaj   * Zaloguj 



Nazwa użytkownika:
Hasło:

Zapamiętaj mnie

Regulamin działu


Tutaj możesz zapytać o konkretną kwestię techniki wokalnej. Najlepiej wraz z pytaniem zamieścić próbkę ukazującą problem.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2013, 15:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 28 marca 2013, 19:52
Wiek: 33
Posty: 256

Lokalizacja: Warszawa
Online: 49d 10h 42m 28s
GG: 0
Po 7 miesiącach od założenia tego tematu, pragnę każdego czytającego poinformować, że moja negatywna opinia o CVT była powodowana moją ignorancją, niekompetencją i brakiem zaangażowania w ćwiczenia na centrowanie trybów. Opinia nie jest tym samym co fakt, a czy wolicie CVT czy SLS czy cokolwiek innego do nauki śpiewu to zależy od Was, nie ode mnie. Nie znam CVT dobrze, nie jestem ekspertem, więc nie będę krytykować ani oceniać tej szkoły śpiewu. Zachęcam jednak do prowadzenia własnych badań. :)




Cześć.

Zwracam się do Was, bardziej doświadczonych wokalistów o pomoc.
Nie mogę pozbierać do kupy informacji na temat falsetu, hv, flażoletu...

1.) Czy falset w powszechnym rozumieniu znaczy to samo co flażolet w CVT? Jeśli nie, to jaka jest różnica między nimi?
2.) Czy Head Voice to falset na domkniętych strunach głosowych?
3.) Czy dodanie głośności do dźwięku śpiewanego falsetem przekształca go w Head Voice?
4.) Czy mix to "połączenie" wyłącznie Head Voice'u z Chest Voice'm? Czy można mieszać Chest z Falsetem w mixie?
5.) Neutral w CVT jest w powszechnie w emisji głosu zwany (jak)? Head Voicem?

To tyle, jak przypomnę sobie coś jeszcze to zedytuję.
Z góry dzięki za pomoc :D


Ostatnio edytowano czwartek, 9 stycznia 2014, 15:40 przez Anthony, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2013, 17:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 stycznia 2010, 20:29
Posty: 671

Lokalizacja: Warszawa
Online: 29d 16h 15m 1s
Tu masz trochę:

http://rockowespiewanie.blogspot.com/20 ... lnych.html

_________________
http://rockowespiewanie.blogspot.com/
http://www.youtube.com/hushpl


Góra
 Zobacz profil  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 czerwca 2013, 02:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 7 listopada 2010, 03:24
Wiek: 30
Posty: 369

Online: 7d 11h 26m 25s
2) Tak. Jak domkniesz struny, to znika powietrze, a dźwięk rezonuje w głowie. W falsecie dźwięk jest tępy i wychodzi tylko z gardła.
3) Nie. Możesz śpiewać w head voice nawet bardzo cicho. A zwiększenie głośności w falsecie, który jest bez kompresji (na niedomkniętych strunach), nie sprawi, że struny się domkną i dźwięk zacznie rezonować. Głośność =/= rezonans.
4) Mix to połączenie rejestru piersiowego z głowowym. Drugie pytanie wprawia mnie w konsternację. Teoretycznie da się zapowietrzyć mix (choć nie będzie to chyba zbyt zdrowe), ale mix jest wzmocnieniem tonów głowowych pewną ilością tonów piersiowych. Gdy nie uzyskujemy fundamentu mixu, czyli połączonego head voice, to nie wiem czy można to nadal nazywać mixem.
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 czerwca 2013, 23:33 
1.) Czy falset w powszechnym rozumieniu znaczy to samo co flażolet w CVT? Jeśli nie, to jaka jest różnica między nimi?

Falset to zapowietrzony głos, o małej aktywności TA (to to co odpowiada, za bardziej "czestowe" brzmienie), natomiast Flażolet, to miejsce w głosie, gdzie struny zmieniają sposób pracy. Zamiast się skracać, zaczynają przylegać do siebie mniejszą powierzchnią. Nie skracają się na takiej zasadzie, że struny łączą się w jakimś miejscu. To akurat stary mit.

2.) Czy Head Voice to falset na domkniętych strunach głosowych?

Zależy jak na to patrzeć. Bo to albo rejestr (brzmienie robi się jaśniejsze, co nie znaczy, że traci się na mocy), albo sposób aktywności mięśniowej i wtedy twoja definicja pasuje.

3.) Czy dodanie głośności do dźwięku śpiewanego falsetem przekształca go w Head Voice?

Niekoniecznie. Jeśli dodajesz głośność poprzez nagłośnię, to wtedy struny dalej mogą się nie zwierać i będzie głośno oraz z powietrzem. To się czasem nazywa "wzmocnionym falsetem". Jak zewrzesz struny do odpowiedniego punktu to wtedy będziesz miał Head w pojęciu aktywności mięśniowej (SLS).

4.) Czy mix to "połączenie" wyłącznie Head Voice'u z Chest Voice'm? Czy można mieszać Chest z Falsetem w mixie?

Zależy. Jak mówimy o rejestrze, to po prostu to miejsce gdzie robi się jaśniej niż na piersi, ale jeszcze rezonatory ponad krtanią nie są dominujące. Jak mówimy o aktywności mięśni... wyobraź sobie, że masz dwa mięśnie, TA i CT. Jak masz 100% CT to masz gwizdek (lżej od Head Voice), a jak 100% TA to fry (mocniej niż Chest). Gdzieś w pozycji 50% na 50% masz Mix. Rozumiesz? Poprzez aktywność mięśniową przechodzisz płynnie od Fry, poprzez Chest, Mix, Head do Gwizdka i to się nie łączy, bo każda z tych rzeczy ma inną aktywność mięśni. Podział został wymyślony już przez ludzi i nie odnosi się do tego, co naprawdę się to dzieje. Te granice są płynne. Oczywiście wysokość dźwięku też ma wpływ na aktywność mięśni, ale to już bardziej skomplikowany temat.

5.) Neutral w CVT jest w powszechnie w emisji głosu zwany (jak)? Head Voicem?

Co uważasz za powszechną emisję głosu? Klasykę? SLS? Jak SLS to tak, jak Klasykę, to różnie. Co nauczyciel, to opinia. Niektórzy traktują to jak SLS, a niektórzy jako rejestr. Traktowanie jako rejestr wiąże się z tym, że odnosi się do ogólnej zmiany harmonicznych w głosie, a nie do zmiany aktywności mięśniowej. To są 2 zupełnie różne rzeczy.


Góra
  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 czerwca 2013, 20:45 
Flażolet, wbrew temu co twierdzi CVT, zachodzi różnie, zależnie od głosu. Dobrałem się kiedyś do jakiegoś badania, zresztą był na modernie rozbudowany wątek, to się dowiedziałem. c2 to granica dla niskich tenorów po prostu.

Zauważyłeś, że tenorki powyżej c2 tylko krzyczą? Mało normalnego śpiewania? To właśnie wina zmiany konfiguracji. Głos brzmi w tych okolicach zupełnie inaczej niż niżej, jest ciężki do utrzymania i ogólnie ciężko się interpretuje.
Dla basów ta granica to g1 dla przykładu. Stąd też wynika kwestia zmiany tonacji kawałka, zależnie od głosu. Run to the hills dla tenora spoko, ale bas przez większość czasu będzie siedział na flażolecie. Oczywiście to temat na zupełnie inną dyskusję, ale tak to w skrócie wygląda.

CVT rejestry ma, ale nie zwraca na nie uwagi ze względu na twierdzenie o flażolecie na c2. Co jest dosyć zabawne, bo przez to mają problem z określeniem modów na pewnej wysokości. Po prostu zakładają, że jak samogłoski od OD, to pewnie OD. Wprowadzili wprawdzie ostatnio te Fake'i, ale średnio to poprawia sytuację, z tego co wiedziałem w pewnym artykule pewnej nauczycielki. Ciężko im się to oddziela.


Góra
  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 czerwca 2013, 14:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 28 marca 2013, 19:52
Wiek: 33
Posty: 256

Lokalizacja: Warszawa
Online: 49d 10h 42m 28s
GG: 0
Odświeżam temat załączając próbkę. Powiedzcie, czy ten falset przechodzi we wzmocniony falset? W moim rozumieniu dodałem do niego po prostu głośności.

http://www53.zippyshare.com/v/24942257/file.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 czerwca 2013, 09:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 17 stycznia 2011, 20:05
Wiek: 37
Posty: 587

Online: 77d 22h 20m 53s
GG: 0
Jak dla mnie dust, Jakbyś jeszcze trochę to wzmocnił to byłby normalny head voice.

Ja najgłośniej, niekoniecznie najładniej :) umiem śpiewać w HV mniej więcej tak. I to się różni od flażoletu i falsetu, które np mnie bardziej inspirują wokalnie i na nich się skupiam.

https://www.box.com/s/xkrpe6u4pvxy7v7lgh1r

_________________
Zalajkuj------> https://www.youtube.com/watch?v=-1BgiK7SBW4 <-------Zalajkuj
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 czerwca 2013, 15:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 4 marca 2012, 08:48
Posty: 34

Online: 16h 9m 12s
GG: 0
Jak domyka się struny głosowe? Potrafię śpiewać falsetem, a nie potrafię head voice.


Góra
 Zobacz profil  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 czerwca 2013, 18:21 
Zach, jak cos znajdę to wrzucę.


Góra
  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 czerwca 2013, 18:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 17 stycznia 2011, 20:05
Wiek: 37
Posty: 587

Online: 77d 22h 20m 53s
GG: 0
W head voice śpiewa się tak samo (z grubsza) jak normalnie. Na początku może wychodzi dziwny dzwięk, ale w miarę śpiewania jest coraz lepiej.

Dobrze jest porobić syreny.
Dobrze jest zaspiewać sto lat normalnie na piersi, zapamiętać ustawienie i IDENTYCZNIE zaspiewać je w head voice. Oczywiście nie zrażać się, że z początku będzie to słabo brzmiało.

Niestety w śpiewaniu jest tak, że nie ma jednej mega recepty dla wszytkich, dużo pomaga dobry nauczyciel, który
a) zademonstruje
b) postara się indywidualnie naprowadzić ucznia
c) zmobilizuje go do ćwiczeń

Pozdro

_________________
Zalajkuj------> https://www.youtube.com/watch?v=-1BgiK7SBW4 <-------Zalajkuj
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 

Drukuj 

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

 * Zarejestruj  * FAQ    * Szukaj   * Zaloguj 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2010 & SEO Group
TMOL Style by NinhAnh Update by Luzaki.org