* Zarejestruj  * FAQ    * Szukaj   * Zaloguj 



Nazwa użytkownika:
Hasło:

Zapamiętaj mnie


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 stycznia 2013, 03:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 czerwca 2011, 18:18
Posty: 1009

Online: 30d 22h 47m 17s
GG: 0
Ciężko jest napisać poradnik o wszystkim i dla wszystkich, ale mam jakże cenne kosztujące ponad 1000 zł bardzo czułe urządzenie dlatego nagrałem Wam trochę różnych rzeczy. Jedziemy.

PRZYDŹWIĘK/TWANG

http://lastchild.wrzuta.pl/audio/2tC02L8Fbp2/przydzwiek - tu macie krótkie nagranie które kierowałem do konkretnego użytkownika - wybaczcie przekleństwo na koniec , nie myślałem że przyda mi się do 'oficjalnego' poradnika dlatego nie myślałem zbyt wiele nad tym co mówie - a z drugiej strony to słowo idealnie opisuje to jaki jest prawdziwy przydzwięk. Jak jeszcze nie śpiewałem to moja siostra czasem jak sie z kimś kłóciła to zamieniała głos na taki z maksymalną ilością przydzwięku (oczywiscie nie miała pojecia nawet ze to sie tak nazywa i pozwala na spore poszerzenie skali ;p ) i pamietam ze zawsze doprowadzało mnie to do szału, więc tak, jak cwiczycie i ktoś was słyszy i nie przyjdzie z ryjem na was, żebyscie sie zamkneli to znaczy ze jeszcze nie osiągneliście prawdziwego przydzwięku ;)

PODPARCIE

O podparciu bardzo szeroko jest w osobnym temacie, dlatego tutaj wrzucam tylko ćwiczenia.

http://lastchild.wrzuta.pl/audio/2sZ48p ... _powietrza - w tym cwiczeniu chodzi o to, że zaczynamy takim chrypieniem - to chrypienie to kawałki powietrza które wylatują z nas, ale ma to za małe ciśnienie żeby stworzyć ciągły dzwięk, zaczynając taką chrypą zwiększamy troszke ciśnienie, w momencie uzyskania ciągłego dzwieku mamy w zupełności wystarczająca ilość powietrza żeby spiewac - trzeba pamiętać, że im bardziej w góre tym mniej powietrza w dzwięku żeby dobrze wyszedł.

http://lastchild.wrzuta.pl/audio/7AGoZYqJWxS/wonsz - a w tym cwiczeniu, chodzi o to o czym już mowilem w paru tematach - równomiernie syczymy pozbywając sie jak najmniejszej ilosci powietrza, tutaj próbka jest krótka, ale macie robić po 30 sekund i więcej, jak tak z zaskoczenia sobie zrobilem to wytrzymałem 40 sekund - i to nie na 40 sekundzie miałem bezdech i juz umierałem i byłem czerwony, na 40 sekundzie urwałem dzwięk. W próbce na początku są lekkie wahania już tej 'idealności' syku, potem jest nawet niezle, także macie odrazu przykład z błedem jak nie robić :)


TRYBY

http://lastchild.wrzuta.pl/audio/2kUECxvQnkM/tryby

macie tu próbke, jest wszystko po kolei w nagraniu. oczywiście gdzieś tam sie myle, jak pokazuje overdrive to na h1 już wskakuje w curbing, mam chrype - tak jestem tylko człowiekiem, nie umiem wszystkiego :))

NEUTRAL - nie czuje sie zbyt wiele podparcia, w srednicy w ogole, a w wysokich dzwiekach tylko troche, żuchwe macie luźno, slychac - jako jedyny tryb powietrze w głosie, ważne jest żeby tych wysokich dzwięków nie sięgać, trzeba je sobie wyobrazic i je zrobić, jak siegasz dzwiek - pracuje krtań, zaciska sie gardło i wszystko psu w dupe w jednej sekundzie. nie krtanią , nie zaciskać gardła, to jest srednio głosne jak słychac, trzeba sie przełamać i tyle, nie bać się, to jest spoko ! ;)

CURBING - jest duzo bardziej wyczuwalne podparcie, jest też odpowiednie do tego trybu brzmienie, takie nieco ścisnięte , to sie uzyskuje dodając hold - spróbujcie sobie mnie naśladować i zauważycie ucisk pod strunami głosowymi, w gardle - to jest wlasnie ten hold, teraz cała zabawa polega na tym, żeby tego było jedynie troszke, żeby pracowało BARDZO dobrze podparcie i żeby te dzwięki mimo że takie przyciśnięte w brzmieniu nie powodowały dyskomfortu w gardle.

kiedys koncząc frazy zjeżdzałem dzwiękiem w dół, brało sie to ze zmęczenia głosu, też ze słabej techniki i interesowało mnie jak steven tyler robi na koncach frazy podjazdy w góre, na ostatnim najwyzszym podejsciu przy pokazywaniu curbingu slychac gdzies 1;02-03 ze robie taki podjazd - zeby to dobrze wyszło to gardło nie może być spięte podczas robienia tego inaczej to załamanie po prostu nie wyjdzie, to taka, nie wiem, ciekawostka, jak komus tez sie cos takiego podoba

OVERDRIVE - wyraznie słychać, że zrobił się ten głos bardziej uliczny w porównaniu do lekkiego curba i bardzo lekkiego neutrala, podparcia na wyzszych dzwiekach czuje sie bardzo dużo, trzeba otworzyć paszcze, najlepiej zrobić 'bite' dla pełni szczęścia, czyli wyobrazcie sobie że macie ogromne jabłko które trzeba ugryźć, (http://www.youtube.com/watch?v=Vo_0UXRY_rY - tu macie moj ulubiony przyklad w 2;02 dokladnie, na E odsłania zęby widać wyraznie) no i trzeba porządnie zawyć, jesli nie wchodzi z E , próbujcie O jak w Show must go on, tylko może nie tak wysoko jak freddi na dzien dobry bo sie zabijecie, powietrza jest jak na lekarstwo, włascwie w ogole go nie ma, tak go mało :)

EDGE - znowu zmienia się charakter głosu, przez dodanie dużo większej ilości przydzwięku, sam sposób wydobywania dzwięku nie różni się jakoś bardzo od Overdrive - trzeba dorzucić przede wszystkim wiecej przydzwięku, jesli macie opanowany przydzwięk to edge nie powinien stanowić dla was problemu. podparcia też jest tutaj sporo, choć nieco mniej niż w overdrive jak na moje odczucia.

o Edge jest osobny temat człowieka który zna sie na nim na pewno lepiej niż ja więc jeśli komuś zależy do zapraszam do osobnego tematu. Fakt , bardzo rzadko uzywam tego trybu, ale wiadomo, czasem sie przydaje i autor mowił mi kiedyś o zbawiennym wpływie tego trybu na krtań i nagłośnie (czyli takie coś w gardle o czym wiekszosc z Was pewnie nie wie a odpowiada to własnie za robienie przydzwięku ;) )


-----

Zbawienne mormorando - jesli macie mało dzwieczny głos i nijak nie chce Wam wchodzić przydzwięk róbcie takie ćwiczenie http://lastchild.wrzuta.pl/audio/3wX3KGeuUDi/mormorando

za pierwszym razem zrobiłem naturalnie, potem bardzo z przodu, a ostatnie 'głeboko' - chodzi o to, żebyście poczuli jak wibracje przechodzą przez wasz łepek, zbytnie przesunięcie tego dzwięku w tył robi opere, ustawienie naturalne daje nasz głos, a pchanie dzwięku do przodu powoduje spłaszczenie barwy, co brzmi raczej zle, jak słychać.

kiedy juz robicie mormorando i czujecie wibracje w głowie czas na karkołomne zadanie - otwieracie paszcze nie przerywając emitowania dzwięku zamieniając go w dowolną samogłoske tak aby uczucie wibracji w głowie pozstało, wyobrazcie sobie że głos trzeba przykleić do tych wibracji - polecam e, albo a, albo i - a jak żadna z tych nie bedzie wchodzic, to spróbujcie każdej, wystarczy jedna lepsza od której zaczniecie, powoli się wszystko będzie wyjaśniać i do grona szczęsliwych samogłosek dołączą pozostałe.

-----
http://lastchild.wrzuta.pl/audio/9F92iL ... urb_-_over

i ostatnia rzecz, różnica między curbingiem a overdrive jeszcze raz - najpierw jest curb oczywiscie, potem robie już niby E, ale ono dalej brzmi curbingowo, zatrzymuje sie i poprawiam na overdrive'owe E, na najwyzszym dzwieku przy robieniu overdrive'a znowu przesterowało moją drogą maszynerie - przy curbie o niczym takim nawet nie było mowy, paski nagrywania pokazywały nieco ponad połowe, a odległość od mojego dzioba pozostawała taka sama. A nie kosztuje mnie to wcale więcej na takiej wysokosci niż curbing, to jest własnie różnica miedzy tymi trybami - overdrive'a cechują bardzo otwarte i cholernie donośne samogłoski a curba te wycofane - dlatego na tych wysokich dzwiękach brzmienie tych dwóch trybów różni się bardzo a w średnicy nie ma aż tak ogromnej zmiany

Jak ktoś ma jakieś pytania i niejasności to śmiało.
Najlepiej jest nagrywać jak się samemu robi cwiczenia, jak się nasladuje tryby, wrzucać i przy okazji opisywać wszystko o co i tak będzie trzeba spytac - ile cie to kosztuje, czy sie z tym komfortowo czujesz, czy to naturalne, czy coś ci sie napina itd itd itd.

pozdrawiam, mam nadzieje ze komuś pomogę i ukrócę chociaż część dyskusji o tym że na forum jest burdel (niestety są problemy natury technicznej z forum co widać przy przeglądaniu profili na przykład, jeszcze nie zostalo to naprawione), nie wiadomo co jak, gdzie i dlaczego. może to niezbyt wiele ale jako takie próbki głosowe są więc jest co po przedrzeźniać. i przede wszystkim podejdzcie do tego na luzie.

ps. jak ktoś wyłapie jakieś błędy to prosze zgłaszać, nie jestem alfą i omegą, mogę się mylić!


Góra
 Zobacz profil  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 stycznia 2013, 17:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 19 lipca 2011, 20:16
Wiek: 27
Posty: 75

Online: 25d 4h 35m 8s
GG: 0
Dzięki ;-))) Super jest ten poradnik właśnie słucham trybów w Twoim wykonaniu ;p


Góra
 Zobacz profil  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 stycznia 2013, 18:37 
Mam jedno "ale" odnośnie próbki z trybami. Ten Curbing moim zdaniem nie brzmi dobrze, ale nie mogę wiedzieć, czy Tobie śpiewa się komfortowo, czy nie. Słuchając tego jednak, mam wrażenie, że jest jakiś zacisk. Poza tym pojawia się jakiś delikatny przester; jeżeli nagrywasz czyste tryby, to należy je nagrywać bez "dodatków" - czy to zamierzonych, czy nie - bo ucho szybko się przyzwyczaja i naśladuje.

Co do podparcia... ćwiczenie vocal fry, które proponujesz, jest bardzo dobre. Pomaga domknąć struny głosowe. Sama stosuję je obok lip rolli i mormorando w mojej niemal codziennej rozgrzewce wokalnej. Jest, mogę powiedzieć, w 90% niezawodne - bo czasem po prostu głos ma kiepski dzień i koniec. Jednak bardzo pomaga rozgrzać głos. Należy jednak je wykonywać bardzo delikatnie, bez żadnych zacisków. Osobiście łączę je często z dźwiękiem - także bardzo delikatnie, to ciche ćwiczenie, które wzmacnia głos! Jednak nie jestem pewna, czy ono rzeczywiście pomaga na podparcie. Pozwala domknąć struny - to prawda. Jednak bez odpowiednich ćwiczeń na podparcie i skupiając się tylko na tym ćwiczeniu, można wpaść w pułapkę zacisków. Trzeba uważać i obserwować :)


Góra
  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 stycznia 2013, 19:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 czerwca 2011, 18:18
Posty: 1009

Online: 30d 22h 47m 17s
GG: 0
tak, oczywiscie chrypa która slyszycie w nagraniach to moj zniszczony, spity i przepalony glos, po prostu nagrywalem to i tak wyszlo wiec NIE NASLADUJCIE chrypy tylko brzmienie czystego dzwieku, chances ma racje oczywiscie.

co do curbingu - mnie sie to robi wygodnie, wiadomo, mozna sciagnac tego holda i zrobic mniej bolesne brzmienie, tutaj mi chodzilo o to zeby go ukazac, ale tak jak pisalem w poradniku to nie ma byc zacisk, u mnie bardzo dobrze pracuje podparcie przy tym, dlatego zupelnie nic mi to nie robi. Miloby bylo jakby ktos wrzucił też swoje tryby, zeby bylo jakies porównanie, pamietajcie ze kazdy glos jest troche inny i u kazdego zabrzmi to lekko inaczej, nasladować siłe głosu, ilosc przydzwieku - nie barwe !

no i tak jak pisalem, nie jestem alfą i omegą i oczywiscie moge sie mylić, mam nadzieje że kate wpadnie na forum, przegladnie to i dorzuci wyjasnienia, lub wrzuci swoje próbki, lub cos jeszcze innego.


ah, co do cwiczenia z vocal fry - ponownie chances ma racje i nie jest to do konca cwiczenie na samo podparcie, tam je umieściłem kierujac sie tym, że do dobrego podparcia, oprócz sprawnej pracy przepony nalezy tez robic dzwięki na jak najmniejszej ilosci powietrza - dlatego sie to tam znalazło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 stycznia 2013, 19:18 
Offline

Dołączył(a): sobota, 23 czerwca 2012, 10:26
Posty: 66

Online: 2d 21h 53m 28s
GG: 0
Czy to ćwiczenie z syczeniem pomaga też wyćwiczyć to aktywne podparcie?
Bo żeby rozszerzyć żebra to nie mam problemu, rozluźnić brzuch tym bardziej, ale zrobić jedno i drugie na raz, jednocześnie to masakra jakaś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 stycznia 2013, 02:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 19 czerwca 2011, 18:18
Posty: 1009

Online: 30d 22h 47m 17s
GG: 0
w syczeniu chodzi o to zeby wydychać jak najmniej powietrza, trzymasz powietrze miesniami na wysokosci splotu słonecznego - zeby nie bylo pod gardlem.

nie rozumiem - nie masz rozszerzac żeber, masz wziac oddech tak zeby zebra sie rozeszły, zobacz sobie rysunek jak wyglada rozkład wnętrznosci w organizmie, potem sobie wyobraz jak są ułozone płuca w tobie, dokąd sięgają i wyobraz sobie ze bierzesz powietrze w dolny prawy i lewy róg płuc - moze to ci pomoże.

nie napinaj brzucha, nie napinaj nic ! zaciskanie mięsni na rozwartych żebrach jest tak samo złe jakbys nie miała w ogole rozwartej klatki i robiła wszystko nie tak, zaciskanie jakiekolwiek jest złe, to ma byc luzne, swobodne, popróbuj sobie bez silenia sie na góry, weź sobie jakis wygodny dzwiek z srednicy i spróbuj przeradzać luźny spokojny oddech w dzwięk - to syczenie powinno ci troche ustabilizować przepone itd, zebys miała wiekszą kontrole, potem zamiast 'ssss' robisz sobie 'aaaaa' 'eeee' itd. tylko luźno, nie napinaj sie na to, jakbyś miała dzieci rodzic :d


no i daj próbkee jak coś konkretniejszego chcesz uzyskać w odpowiedzi : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 stycznia 2013, 17:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 27 lipca 2012, 22:04
Wiek: 37
Posty: 322

Lokalizacja: Lechistan/Mazowsze
Online: 17d 17h 3m 12s
GG: 0
Dobry materiał. Same konkrety. To jest baza. Zauważyłem, że ludzie wolą iść pod górkę, kombinują, wkręcają sobie sami coś, łączą wiadomości z innych stron i for i potem robi się śmietnik. Tutaj są konkrety i jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości, to tu jest dobre miejsce na ich rozstrzyganie, żeby to było w jednym miejscu i każdy mógł skorzystać, zamiast wałkować w kółko np. teorie przydźwięku i podparcia (o podparciu jest osobny temat). Gdyby ten poradnik istniał od początku mojej przygody z tym forum, to zaoszczędziłbym dużo czasu, frustracji i trochę kasy, którą wydałem na różne materiały SLSowe. To są cenne wskazówki. Wcześniej na forum był syf, każdy pisał jak chciał i ja się w tym nie łapałem, przykładem niech będzie to, iż myślałem, że tryb i mod to dwie różne sprawy (w ogóle czegoś takiego jak mod nie ma). "Ogólnorozwojówka" - idealna nazwa :)

_________________
Bohemian Rhapsody #1 Forever


Góra
 Zobacz profil  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 stycznia 2013, 19:27 
Offline
Właściciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 stycznia 2011, 13:27
Posty: 70

Lokalizacja: Warszawa
Online: 1d 4h 53m 54s
GG: 0
Fajnie, że @lastchild wrzuciłeś trochę materiału.

Niestety, z jakichś powodów nie mam dostępu do Twoich próbek na wrzucie, mogę więc odnieść się tylko do części tekstowej. Spróbujmy więc uporządkować trochę wiedzę teoretyczną ?

Cyt. "jak cwiczycie i ktoś was słyszy i nie przyjdzie z ryjem na was, żebyscie sie zamkneli to znaczy ze jeszcze nie osiągneliście prawdziwego przydzwięku "

Przydźwięk jest to specyficzne ustawienie aparatu głosowego, dzięki któremu dźwięk jest nośny , czysty i brzmiący. Dzięki przydźwiękowi łatwiej się śpiewa. Jest to uniwersalne narzędzie dla wokalisty. Co ważne, przydźwięk jest obecny w każdym zdrowym dźwięku i można go dodawać w każdym trybie. Jego ilość może się bardzo różnić, może być go więcej lub mniej, ale to nie znaczy, że prawdziwy jest tylko ten, który kłuje w uszy ;-) Faktycznie, na początku często łatwiej go znaleźć, kiedy jest duży, mocny. Spróbujcie naśladować dużego kaczora.

A propos podparcia: szkoda, że nie słyszę tych ćwiczeń, bo szczerze mówiąc, zwłaszcza to pierwsze zabiło mi ćwieka i ciekawa jestem, w czem dieło ;-)

Cyt. "NEUTRAL -?
(...) nie czuje sie zbyt wiele podparcia, w srednicy w ogole, a w wysokich dzwiekach tylko troche"

Byłabym ostrożna z takim stwierdzeniem. To kwestia indywidualna; dla niektórych to bułka z masłem, dla innych z kolei właśnie tryb Neutral wymaga sporo pracy / podparcia (zwłaszcza u panów), szczególnie gdy chodzi o faktyczny Neutral, a nie flażolet (zwany czasem po staremu falsetem), który rzeczywiście kosztuje tyle, co zdmuchnąć.

Zasada ogólna: co dla jednego trudne, dla innego może być łatwe i kosztować niewiele. Pamiętajmy o tym, żeby ustalić sobie WŁASNE wartości podparcia dla poszczególnych trybów.
Warto też odróżnić pracę/zaangażowanie od wysiłku. Jeśli wysilamy się w śpiewie, to raczej na 100% pracujemy wbrew ciału. Ale to nie znaczy, że w wymagających miejscach nie trzeba robić w ogóle nic ?.

A propos Curbingu i Overdrive'u:
Cyt. "(...) dlatego na tych wysokich dzwiękach brzmienie tych dwóch trybów różni się bardzo a w średnicy nie ma aż tak ogromnej zmiany"

Różnica jest również w średnicy, m.in. w głośności, a przede wszystkim w charakterze dźwięku, choć faktycznie o wiele bardziej jest zauważalna ?w górkach?. Warto pamiętać też o górnym limicie Overdrive'u.

Mam nadzieję, że udało mi się trochę wyklarować temat. A już wkrótce okazja, by praktycznie zająć się tymi kwestiami na warsztatach w Krakowie 23-24 lutego. Zapraszam:) Szczegóły wrzucę jutro!

_________________
Pozdrawiam,

Katarzyna Idzikowska
Obrazek

http://www.strefaglosu.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 stycznia 2013, 22:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 czerwca 2011, 21:19
Wiek: 32
Posty: 1868

Online: 186d 12h 51m 21s
Słuchałem sobie próbek Overdrive'a w samplach CVT no i mam dziwne wrażenie, że są ciche i jakieś delikatniutkie. Czy prawidłowy OD tak właśnie powinien brzmieć? BO u mnie jest bardzo głośno, co myślicie?

_________________
Lekcje śpiewu przez Skype! (kontakt: prywatna wiadomość)


Góra
 Zobacz profil  
 
 
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 stycznia 2013, 10:09 
Offline

Dołączył(a): sobota, 23 czerwca 2012, 10:26
Posty: 66

Online: 2d 21h 53m 28s
GG: 0
Hubbie92 napisał(a):
Słuchałem sobie próbek Overdrive'a w samplach CVT no i mam dziwne wrażenie, że są ciche i jakieś delikatniutkie. Czy prawidłowy OD tak właśnie powinien brzmieć? BO u mnie jest bardzo głośno, co myślicie?

To nie jest tak, że dany tryb ma tylko jedną głośność. OD jest głosny ale moze być mniej lub bardziej głosny. Jest jakaś tam skala tego, ale teraz nie mogę tego znaleźć. Powiedzmy, ze w skali 1-10 OD ma 7-10. Może te próbki nagrane są w 7, a Ty śpiewasz w 10? Myslę, że skoro to są "oficjalne" próbki to są one prawidłowe;)


Góra
 Zobacz profil  
 

Drukuj 

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

 * Zarejestruj  * FAQ    * Szukaj   * Zaloguj 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2010 & SEO Group
TMOL Style by NinhAnh Update by Luzaki.org