Cześć.
Postanowiłem zrobić ogólny indeks artykułów, zamieszczanych w magazynie dla muzyków i realizatorów dźwięku pt. "Estrada i Studio". Możecie tam znaleźć przydatne informację o nagrywaniu, produkcji muzycznej, ale również coś z zakresu teorii muzyki.
Na te chwilę indeks obejmuje materiał z roczników 2000-2005, ale będę go aktualizował. Jeśli ktoś nie ma danego numeru EiS to mogę podesłać.
W przypadku gdy w numerze nie było nic interesującego, wpisałem 'NIC'.
Rok 200001.2000 - Limiter kontra kompresor s.32, Zmiksuj na nowo s.34, Automatyzacja miksera s.60
02.2000 - Adaptacja akustyczna studia cz.1 s.32
03.2000 - Wokodery s.15, Adaptacja akustyczna studia cz.2 s.21, Dbajmy o nasz słuch s.71
04.2000 - Adaptacja akustyczna studia cz.3 s.23, Monitory od kuchni cz.1 s.63, Zniekształcenie w wydaniu cyfrowym s.69, Z miksera do komputera s.71
05.2000 - Cyfrowe studio nagrań : Czy to już? s.24, Kontrola poziomów cyfrowych s.32, Jak stłumić zgłoski wybuchowe s.34, Monitory od kuchni cz.2 s.62, Częstotliwość próbkowania i rozdzielczość s.66
06.2000 - Znoszenie się faz s.36, Nagrywanie fortepianu cz.1 s.38, Monitory od kuchni cz.3 s.75
07.2000 - Nagrywanie fortepianu cz.2 s.25, Zapobieganie problemom fazowym s.27
08.2000 - Adaptacja akustyczna studia cz.4 s.31, Miksowanie, remastering i korekcja s.37, Bardziej realistyczne brzmienie s.39
09.2000 - NIC
10.2000 - Plug-Iny - Formaty i standardy s.24, DI-boxy s.51
11.2000 - 25 sposobów na ciekawszą produkcję muzyczną s.52, Sekwencery MIDI dla początkujących cz.1 s.58, Kłopoty z synchronizacją Audio i MIDI s.60, Jak zmiksować syntetyczny bas s.63
12.2000 - 100 najlepszych freeware?ów s.11, Poradnik nabywcy 2000-2001 s.15, Sekwencery MIDI dla początkujących cz.2 s.64
Rok 200101.2001 - Rozważania parametryczne (korekcja) s.61, Sekwencery MIDI dla początkujących cz.3 s.67
02.2001 - ?Banalne? pytania s.17, Sekwencery MIDI dla początkujących cz.4 s.60, Ożywienie ścieżek za pomocą efektu Haasa s.65
03.2001 - ?Banalne? pytania cz.2 s.53, Kontrolery ciągłe w akcji s.57
04.2001 - Kontrolery ciągłe jeszcze raz w akcji s.64
05.2001 - Najtańsze mikrofony świata s.16, Kreatywne użycie filtrów w remiksach s.54, Głośniki małe i duże cz.1 s.56, ?Banalne? pytania cz.3 s.59, Mastering z wtyczkami Waves s.61
06.2001 - Darmowe, ale funkcjonalne (VST) s.17, Zdalne sterowanie za pośrednictwem MIDI s.55, Tworzenie muzyki z pętli za pomocą komputera s.57, Tworzymy własne konsolety MIDI s.59, ?Banalne? pytania cz.4 s.61, Głośniki małe i duże cz.2 s.63
07.2001 - Wirtualne ścieżki MIDI s.57, Automatyka miksowania s.69
08.2001 - Jak nagrać lepsze demo s.61
09.2001 - Lampy we wzmacniaczach gitarowych s.28, Korekcja graficzna a parametryczna s.65, Szeroki świat panoramowania s.67
10.2001 - Instrumenty wtyczkowe VST s.67, Synchronizacja w sprzęcie cyfrowym cz.1 s.69, Zaawansowana edycja pętli s.71
11.2001 - Synchronizacja w sprzęcie cyfrowym cz.2 s.64, Zaawansowana edycja pogłosu s.66, Studyjne techniki mikrofonowe cz.1 s.69
12.2001 - Studyjne techniki mikrofonowe cz.2 s.62, Najprostszy mastering s.72, Bity, częstotliwość próbkowania i częstotliwość zegara s.75
Rok 200201.2002 - Wtyczki w pakietach cz.1 s.16, Obudowy zestawów głośnikowych s.45, Studyjne techniki mikrofonowe cz.3 s.56, Zasilacz do mikrofonów pojemnościowych s.62
02.2002 - Wzmacniacze z klasą s.54, Studyjne techniki mikrofonowe cz.4 s.60, Wtyczki w pakietach cz.2 s.62
03.2002 - Ochrona odgromowa i przepięciowa s.25, DI-box uniwersalny pomocnik s.63
04.2002 - Konwersja A/D s.23, Problemy z analizą spektralną s.58, Synchronizacja wielu urządzeń s.60
05.2002 - Mikrofony z ?kopem? s.24, Zasilacze bezprzewodowe UPS s.56
06.2002 - Masy, pętle i uziemienia s.15, Wycinanie wokalu ze śladów stereo s.57
07.2002 - Odnawianie starych nagrań dźwiękowych s.15, Słuch i realizacji dźwięku s.22, Kącik żółtodzioba - Instrumenty VST s.53
08.2002 - Budżetowe przedwzmacniacze mikrofonowe s.14, Kącik żółtodzioba - Przedwzmacniacze mikrofonowe s.47
09.2002 - Kącik żółtodzioba - Wielośladowy zapis perkusji s.62
10.2002 - Adaptacja akustyczna domowego studia s.19, Edycja liniii wokalnych s.51
11.2002 - Nagrywamy gitary akustyczne s.18
12.2002 - Porównanie kabli sygnałowych s.19, Nagrywamy gitary elektryczne s.33, Rozważania o składowej stałej s.66
Rok 200301.2003 - Kodowanie MP3 s.49, Twoja pierwsza wtyczka s.52, Konwerter impedancji s.55
02.2003 - Słuchawki dla realizatora dźwięku s.27, Jak nagrać płytę nie wydając ani złotówki s.57
03.2003 - Co trzeba wiedzieć o MIDI s.47
04.2003 - NIC
05.2003 - Miks Dolby Surround w praktyce s.21, Sterowanie napięciowe s.51, Mierniki poziomu VU i PM s.54, Podstawy dobrego miksu s.58
06.2003 - Dynamiczne mikrofony wokalowe s.18
07.2003 - Jak zmiksować utwór pop cz.1 s.18
08.2003 - Jak zmiksować utwór pop cz.2 s.25, Bramkowanie perkusji s.63,
09.2003 - Jak zmiksować utwór pop cz.3 s.23, Najtańsze mikrofony świata s.31, O korekcji myśli kilka s.69
10.2003 - Jak zmiksować utwór pop cz.4 s.65, Praktyczne zastosowanie kompresji s.74
11.2003 - Porównanie monitorów aktywnych s.35, Jak zmiksować utwór pop cz.5 s.71, Przestrzeń wirtualna w muzyce s.75, Zaawansowane użycie kompresji s.77
12.2003 - Przepis na sukces s.29, Kompresja wielopasmowa s.63
Rok 200401.2004 - Czym jest barwa dźwięku s.70
02.2004 - Jak uzyskać głośne nagranie s.68, Wrażenie tonalności dźwięku s.72,
03.2004 - NIC
04.2004 - NIC
05.2004 - Bębny z pliku MIDI cz.1 s.72, Praktyczny kurs harmonizacji i kontrapunktu cz.1 s.90
06.2004 - Rejestracja bębna basowego s.57, Praktyczny kurs harmonizacji i kontrapunktu cz.2 s.76
07.2004 - Bębny z pliku MIDI cz.2 s.67, Praktyczny kurs harmonizacji i kontrapunktu cz.3 s.76
08.2004 - Strategie nagrywania : Edycja partii gitary cz.1 s.59, Praktyczny kurs harmonizacji i kontrapunktu cz.4 s.75
09.2004 - Zaawansowane użycie bramki szumów s.73, Strategie nagrywania : Nagrywanie wokali cz.2 s.81
10.2004 - Najtańsze mikrofony świata cz.3 s.70, Strategie nagrywania : Miksowanie gotowego materiału cz.3 s.83, Praktyczny kurs harmonizacji i kontrapunktu cz.5 s.86
11.2004 - Strategie nagrywania : Końcowe prace nad miksem cz.4 s.83, Praktyczny kurs harmonizacji i kontrapunktu cz.6 s.86
12.2004 - Praktyczny kurs harmonizacji i kontrapunktu cz.7 s.90
Rok 200501.2005 - NIC
02.2005 - ReWire od podszewki cz.1 s.35, Najtańsze mikrofony świata cz.4 s.29
03.2005 - Kłopoty z mikrofonami s.29, ReWire od podszewki cz.2 s.39, Najtańsze mikrofony świata cz.5 s.37
04.2005 - Wybieramy mikser audio s.32
05.2005 - NIC
06.2005 - Mastering w domowym studiu s.20
07.2005 - Okrągłe brzmienie s.18
08.2005 - Wirtualne miksery - fakty i mity s.20
09.2005 - Zapis dźwięku surround s.42, Wirtualne instrumenty - fakty i mity s.46
10.2005 - Adaptacja akustyczna w praktyce cz.1 s.26
11.2005 - Adaptacja akustyczna w praktyce cz.2 s.43, Nagłaśnianie dla każdego cz.1 s.53
12.2005 - Adaptacja akustyczna w praktyce cz.3 s.20, Nagłaśnianie dla każdego cz.2 s.28, Zewnętrzne interfejsy FireWire i USB s.31, Para w gwizdek s.37
Reszta w przygotowaniu.